Elsorvadnak a fűzőben az izmok? Holcsa Judit gyógytornász cikke

A Gyermekgyógyászati Továbbképző Szemle 2015. áprilisi számában olvasható Holcsa Judit gyógytornász cikke A gyógytornász szerepe a gyermekkori gerincdeformitások kezelésében címmel. A cikk elolvasható ITT.

Egy kis ízelítő:

Nagy örömünkre a Gyermekgyógyászati Továbbképző Szemle 2015. áprilisi számában három színvonalas cikk foglalkozik a gyermekkori gerincbetegségekkel, sajnos egy-két kérdésben eltérő tartalommal.

Az említett cikkek közül (dr. Somhegyi Annamária PHD: Gyermekeink gerincvédelme, dr. Marschalkó Péter: A gyermekközösségekben végzett mozgásszervi szűrővizsgálat eredményei, Holcsa Judit: A gyógytornász szerepe a gyermekkori gerincdeformitások kezelésében) dr. Somhegyi Annamária PHD cikke így fejeződik be:

“a fűzőben az izmok passzívak, ezért a fűzőt viselő gyermekeknek különösen is nagy szükséges van az egyéni gyógytorna naponkénti végzésére.”

Holcsa Judit gyógytornász, Schroth-terapeuta így ír erről:

“A megfelelően indikált és jól elkészített korzett akár 70%-ban is aktív korrekciós komponensekkel bír: nem a korzett tartja viselőjének gerincét, hanem “csupán” megmutatja, hogy hol, milyen izmokat és milyen irányban kell aktivizálni a gyermeknek ahhoz, hogy korrekciós helyzetbe kerüljön. A jól elkészített korzett viselőjének egész nap komoly izomtréninget biztosít a napi rutin tevékenységek végzése közben, hiszen ha a gyermek nem feszíti meg a korzett által facilitált izmokat a megfelelő korrekciós helyzet elérése érdekében, akkor nyomni fogja a korzett mindenhol – nem csak a célzott nyomópontokon. Tehát a korzett izomerősítő hatású, ellentétben azzal az elképzeléssel, hogy a korzettben-fűzőben nem tudnak dolgozni az izmok és elgyengülnek. A jó korzett és a jó gyógytornagyakorlatok ugyanazt a célzott 3D korrekció irányába ható izommunkát kívánják meg a pácienstől, tehát korzettben ugyanúgy kell érezni a korrekcióra való késztetést, mint amikor a gyógytornász facilitál!”

Reméljük egyszer nyugvópontra ér ez a kérdés a szakemberek körében…